RELACIÓ ENTRE EDUCACIÓ, ENVELLIMENT I DETERIORAMENT COGNITIU EN UNA MOSTRA D’ADULTS MAJORS D’AREQUIPA

Julio C. Abarca

  Brenda N. Chino

 Marisol L. V. Llacho

 Karina Gonzales

Karina Mucho

Raquel Vázquez

Carol Cardenas

Marcio F. Soto


RESUM

Els estudis epidemiològics mostren una clara relació entre el nivell educatiu i la presència de deteriorament cognitiu en poblacions envellides. En el nostre medi no hi ha investigacions que aborden aquesta problemàtica per la qual cosa pretenem realitzar una primera aproximació a les conseqüències de l’envelliment i el baix nivell educatiu sobre els processos cognitius. Per a això avaluem 280 subjectes adults majors de tres districtes de la ciutat d’Arequipa amb l’Examen Mental Abreviat (Mini Mental) i un qüestionari de variables sociodemogràfiques. Els resultats mostren una relació significativa entre l’edat i el deteriorament cognitiu i s’observen puntuacions més baixes en subjectes amb major edat; a més, observem que els subjectes amb major nivell educatiu mostren puntuacions més altes. Aquestes primeres aproximacions al deteriorament cognitiu en el nostre medi posen en relleu la importància de la implementació de polítiques socioeducatives eficaces que permeten l’accés a l’educació a la majoria de la població.


[Índex]--[Paraules Clau]--[Text Integre]